background

Water een wondermiddel!

Eenvoudige tips die ervoor zorgen dat je beter functioneert en je energiebalans ook nog eens positief beïnvloeden.

Twee glazen water drinken als je opstaat 's morgens. Dit zorgt ervoor dat je vochthuishouding beter op peil is. Een paar procent afwijken van de goede vochtbalans in je lichaam zorgt al voor mindere prestaties.

Een glas water voor het slapen gaan. Dit zorgt ervoor dat je goed kunt slapen en je vochthuishouding richting de ochtend nog wordt aangevuld. Het kan beenkrampen voorkomen en is zelfs een middel tegen een hartaanval in de nacht.

Drink een groot glas water na een werkdag. Wellicht heb je te weinig gedronken tijdens een werkdag en kom je licht uitgedroogd thuis aan.

Het is dus beter om een fles of bidon mee te nemen naar het werk. Vul deze voordat je in de auto stapt 's morgens en voordat je weer naar huis gaat. Zo kun je gedurende de dag blijven drinken.

Water is zuiverend en een belangrijke grondstof voor het lichaam. Naast het beter functioneren, zorgt het ook voor minder hongergevoel. Gedurende de dag water drinken, helpt dus ook in een afslankproces.

Om goed te kunnen trainen is water essentieel. Drink voor het sporten, maar vul dit ook (naarmate de intensiteit en transpiratie) goed aan tijdens het sporten.